tisdag, maj 29, 2007

Vägen till himmelen

Nu när jag blivit barn på nytt och åker tvåhjuligt titt som tätt så märks det nu mycket tydligare än förut vilka enormt dåliga vägar vi har här i våran inlandskommun mitt i Sverige. Ger här ett par målande exempel på statusen på våra framfartsleder.

  • Det är potthål modell kärnvapenprov.
  • Det är lappningar av modellen häll på lite asfaltgrus och låt bilarna sköta vältningen medelst stensprut.
  • Det är vägsträckor modell asfalterad päråker. [pära=potatis]
  • Det finns vägarbeten som övergått i någon slags evig arkeologisk utgrävning.
  • Det är genomfartsleder som även den mest tjälskottvane skulle kalla för taskig lagd privat garageuppfart.
  • Det är vägar som är till halva vägbanan lappad varvid spårning blir ett milt uttryck.
  • Osv, etc...Mullenuhh!

Kände att jag måste skriva av mig. Kan hända att jag kommer att komplettera med ett par, säg 367, bilder vid tillfälle.