måndag, augusti 20, 2007

Antiidén

En liten dröm som alltid närts av mitt sinne är att komma på en sådan där pryl som skulle vara enkel att tillverka och som många skulle vilja köpa för att sedan bara sitta och motta royalties resten av livet.

Nu har jag kommit på det. Snart är den här. Den ultimata tv-shop prylen. Den du inte visste du ville ha men måste köpa ändå.
Hörnduschen. Jag säger det igen. Hörnduschen.

Alltså inte en dusch soms står i ett hörn utan en som faktiskt kan duscha runt ett hörn. Den perfekta duschen för svagt vattenblyga. Jag tror den kommer att slå stort. Tänk dig, har du inte alltid funderat varför det inte går att duscha runt hörn? Skall ut på lunchen och hitta lämplig finasiär så jag får ut min uppfinning på marknaden lagom till jul. Ni hör, det här blir bara bättre och bättre, årets julklapp, hörnduschen.

Sedan när man vaknar upp ur dagdrömmen och inser att ett eget litet minizoo bestående av enbart råttor av modell damm inte är en utopi utan en faktiskt verklighet så ter sig hörnduschen återigen en bra bit bort.