måndag, december 01, 2008

Klungan

Åkte till polare i huvudstaden och kikade på klungan som uppträdde på Södra teatern med "Det är vi som är hemgiften". Humor på hög nivå och den rekas givetvis.

Några storstadsreflektioner som den småstadsinnevånare jag är kan jag bjuda på också. Det meddelades strax innan avfärd med Arlanda express att de var lite försenade men ett tåg skulle komma och gå inom ca 3 minuter. Amenvaf...., 3 minuter? Vem hinner bli frustrerad på 3 minuter? Jag hann i alla fall inte ens tänka färdigt den senaste tanken jag grubblade på utan tyckte det hela var lite lätt fascinerande.

I avdelningen storstadstid sorterar jag även in den kvinna som på tåget mot huvudstaden började sticka, det tar 20 minuter. Hann själv tänka tre tankar och justera tummen i ena handsken.

En tanke skickar jag också åt mannen som bevistade samma bar på fredagen som tydligen var lite torr, varvid han vid bardisken frenetiskt under en relativt lång tid smorde läpparna med lypsyl. Det har jag aldrig tidigare sett vid en bardisk. Det finns tydligen en tid för allt.

6 Comments:

At 1/12/08 17:13, Anonymous Anonym said...

Jag var också där! Helt fantastiskt :)

 
At 1/12/08 20:10, Blogger Dan (gearhead) said...

Aha...där ser man! :)

 
At 10/12/08 11:26, Anonymous Anonym said...

Klungan har också varit i Luleå. Kom hit nästa gång, så slipper du irriterade, stickande lypsylkonsumerande tidsterrorister.

 
At 10/12/08 11:26, Anonymous Anonym said...

Det var jag, som sa' det där sista.

 
At 11/12/08 13:09, Blogger Dan (gearhead) said...

Det kunde mycket väl blivit Lule faktiskt, det var Lule,Sönnsvall och Storbyn som det valdes mellan när jag och mina två polare skulle träffas...det föll sig på Storbyn den här gången. Men det gick riktigt bra!
Möjligtvis avläggs ett besök till Lule med omnejd i vinter, Vitå till och med.

 
At 11/12/08 16:35, Anonymous Anonym said...

Vitå? Å jäklar.... Nästgårds stugan. Bäst man passar sig. ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home