tisdag, november 21, 2006

Testcykel

Har förut när jag bestämt mig för att trampa testcykel bara begagnat mig av de högst analoga varianterna av denna maskin. Men nu tänkte jag att steget skall tas ut i det nya digitala samhället och i och med detta pröva en som låter och snällt visar hur långt du har kvar innan du stupar. Stegar med ett positivt sinnelag fram till det tekniska underverket.Trycker på det manuella menyalternativet.

Din vikt? Blinkar det på skärmen. Va? Va f*n då för? Vad har du med det att göra..ja,ja..trycker på ++ ++ ++ ++....ett par gånger eftersom defaultvikten naturligtvis är ca 20 kg lägre...hmpf. Din ålder? Jamen jag vill bara trampa lite ditt as..ok...++ ++ ++ ++, Så där.
Tid? Men sluta nu, vrid runt kniven och strö ditt salt muttrar jag lågt för mig själv,jaja. Nu får jag äntligen använda minus knappen -- -- -- -- -- -- -- eftersom cykeln naturligtvis vill ha ut mig på Vätternrundan. Då slutar cykeldatorn att pipa och börjar skratta istället.
"Haha, din blekfeta pensionssparare, du tror att 7 minuter hjälper...moahahahaaa!"

Tittar mig förskräckt omkring och som tur var så var det nog bara jag som uppfattade det där sista.

Har dock märkt efter ett par gånger att den inte kan avslöja rena rama lögner så nu ger det en rent positiv psykiskt effekt eftersom jag nu kan bli 21 år igen och väga in 15 kilo lättare. All hail testcykeldigitalteknik. Vem vet, kanske får jag visa leg på systemet nästa gång?

5 Comments:

At 22/11/06 02:11, Anonymous Anonym said...

Jag trodde att de gjorde så för att de var ute efter mig personligen; motionscyklarnas sammansvärjning

 
At 22/11/06 08:11, Blogger Dan (gearhead) said...

Konspirationsteorierna har förföljt mig med angående detta...

Det kanske är dags att ringa janne josefsson?

Som troligtvis för närvarande jagar pensionärer som inte betalat tv avgiften med en 3 tons Chevrolet Suburban på en gångväg någonstans i rågsved....

 
At 23/11/06 20:04, Anonymous Anonym said...

Passa dig! De där cyklarna får ibland för sig att TALA HÖGT också.

M y c k e t v ä l a r t i k u l e r a t också. Särskilt i välbesökta lokaler.

 
At 4/12/06 20:54, Blogger Studiomannen said...

Föryngring ska man ta det lugnt med! Du vill väl inte hanma i mopedåldern igen? :-D

 
At 5/12/06 09:20, Blogger Dan (gearhead) said...

tja...varför inte? :)

 

Skicka en kommentar

<< Home