onsdag, december 20, 2006

Parkera

Klev igår ut nytränad i den friska decemberluften och tänkte mig att en enkel inklivning i mitt transportmedel skulle företas. Men se den tanken tänktes helt fel och alldeles i onödan skulle det visa sig. För det hade nämligen landat en Ford Fikus bredvid min bil. När jag skriver landat så har jag en baktanke med det, eftersom den måste ha kommit uppifrån på grund av att den endast lämnat ett smått anorektiskt avstånd mellan min dörr och sin egen fikusdörr. Till saken hör att det ca 10 meter längre bort finns en i stort sett tom parkering men jag antar att den lilla forden kände sig väldigt social när den blev nedsläppt bredvid min gamla truck. Nu är jag inte speciellt bekymrad över "door dings" eftersom min gamla trotjänare råkar ha, som nyare bilar verkar sakna, en dörrlist som tar i först.

Hur det gick? Jo jag kom in. Faktiskt.

5 Comments:

At 21/12/06 08:56, Anonymous Anonym said...

Psykologen säger: Är det inte så att du är irriterad på att du kunde komma in i bilen, att du egentligen misslyckats, att år av ansträngning är bortkastade, att du trots allt är för spinkig. Är det inte så?

Jag förstår.

Gråt hjälper, Dan!

 
At 21/12/06 10:02, Blogger Dan (gearhead) said...

*gråter*

 
At 21/12/06 12:41, Anonymous Anonym said...

...man kan ju också se det som att tack vare idog träning är du smärt och smidig som en panter och slinker lätt igenom passager som är alldeles för trånga för gemene man...?

* L S *

 
At 21/12/06 12:48, Blogger Dan (gearhead) said...

så skulle man kunna se det...
om man ville se det så...
:)

 
At 21/12/06 12:56, Anonymous Anonym said...

det beror ju alldeles på vilket humör man är på förstås, men det är ju bra att man kan välja

* L S *

 

Skicka en kommentar

<< Home