tisdag, augusti 28, 2007

Morden i Midsomer

Här sitter man i lugn och ro och kikar på morden i midsomer, vad händer? Jo plötsligt känner jag att följande ordföljd byggas upp och leta sin väg ut i mitt medvetande och ner i min verklighet, undrar hur min overklighet ser ut egentligen?

"Att tänka på vid felköp av folkdräkt?
Med vilket huvud skall tänkandet företas med för att resultatet skall ligga i linje med förväntningarna på att situationen som sådan skall lösas och lösas på ett sätt som rimmar illa med sidfläsk samtidigt som jag kan fortsätta steka felfritt i ett par månader utan tjänstefolkdräkt?
I Finland finns det lingon.....också. Det är med andra ord inte allt."

Betyder ovanstående att programmet i sig är bra eller dåligt? Jag är osäker, men det är å andra sidan säkert imorgon också. Om jag inte vaknat på sidan.

Finns det föresten någon agent eller person i någon serie eller film som faktiskt har tänt lyset i något av de mörka rum de smygit sig omkring för att leta storboven med jätteskalpellen?

Den som får ut något av detta kan genast höra av sig till en lokal talangjakt och anmäla sig i vilken kategori som helst. Fred på jorden känns inte helt fel att flika in så här på slutet. Krig på månen då? Frågar sig gemene man. En man som ger med sig...är han en man eller mus? Heter en manlig musa musse och har stora öron eller vad? Är det viktigt ur ett hundperspektiv att som människa skilja på husse o matte? Utmattad är någon som bevisligen har sämre självförtroende än en välkomstmatta eftersom denne inte törs gå in. Inmatad är den som följer ett spår av smulor och inte märker själva dörren förrän det är försent. För-sänt är brevet som postades innan det egentliga brevet skrevs som talar om att det kommer ett till, riktigt. Rik-tig är miljonären som håller käft. Käff i sin fonetiska mening är visst fett osmart. Os-mart är en butikskeja som har öppet var 4:e år.

Säg åt mig snart......Det är en timme kvar av Midsomer, och jag som trodde alla vad döda.

Det blir alltså fortfarande så här ibland.

2 Comments:

At 29/8/07 19:35, Anonymous Anonym said...

Och allt är ju fullständigt korrekt!
Grattis! Till vad vet jag inte, men säkert har du en chans i talangjakten. Särskilt som du nu troligen åker in under Veckans citat hos mig. För vilken gång i ordningen vet jag inte, men det spelar ingen roll, eftersom ingen annan heller håller räkning.

 
At 29/8/07 23:14, Blogger Dan (gearhead) said...

:)

 

Skicka en kommentar

<< Home