fredag, september 28, 2007

All Hail Fredag

Fredag. En väldans bra låt med Mastodon får inleda helgen tror jag. Vidare blir det födelsedagskalas ute i ingenstans. Får se om jag överlever. Blir antagligen något dött djur som skall förtäras och sköljas ned med valfri maltdryck. Kan bli trevligt, kan bli kallt. Är det bra väder imorgon och inte kvällens aktiviteter alltför brutala så torde en tur på älven medelst båt vara en bra lördagssysselsättning. Alternativt så förskjuts den till vilodagen.

Enda biografen i byn skall läggas ner. Det är på något vis ett ultimat bevis på att jag råkar bo i en håla. Fast å andra sidan finns det nog ca 8st "hudvård-hälso-svindyrakräm-doftljus-badsalt"-butiker kvar så jag klarar mig nog, känns oerhört tryggt. Det och att Konsum har öppet till 22.00 är vad som håller mig vid den goda vigör jag är känd för att hålla mig vid för min omedelbara omgivning, dvs Molgan.

Såg du förresten harren på bilden? Den vägde 9hg, med håv, och återutsattes för att jag endast ville få den att bli sen till sitt inplanerade gymbesök lite längre bort i strömmen.

2 Comments:

At 6/10/07 11:02, Anonymous Anonym said...

Att äta döda djur är en av mina favorithobbies.

8 butiker? Hur många doftljus kan en människa beöva? Jag har aldrig köpt ett enda. Är mitt liv därmed förfelat?

 
At 6/10/07 21:39, Blogger Dan (gearhead) said...

Förfelat, låter som om någon spelade fiol på förlossningsavdelningen strax innan du föddes...om så, så är du antagligen "förfelad".

Jag kan inte heller komma på att ett doftljus inhandlats, möjligen erhållits och tagits emot med god min.

Då skulle någon alltså även spelat fiol den där bistra morgonen i västerhaninge när jag frös som fan för första gången i mitt liv.

Det om förfelad...nu åter till doftljus och fuktkrämer...

elelr inte.

God jul!

 

Skicka en kommentar

<< Home