fredag, november 04, 2005

Kakan

Har funderat länge nu över hur jag skall öppna en marabou chokladkaka...ni vet di där som inte har någon remsa att slita upp utan man drar i flärpen på baksidan så hela förpackningen åker upp. Då blottas nämligen, av någon för mig helt outgrunderlig anledning, inte framsidan av kakan utan baksidan av densamma. Dåligt säger jag. Då faller hela iden med att ha ett mönster och tryckt text på kakan eftersom besviklsen över att baksidan blottas fullständigt dominerar tankebanorna och att i detta läge vända på kakan ter sig oerhört långsökt .

Jag har helt enkelt inte betalt grova pengar för att få se baksidan. Då kunde jag lika gärna köpt en kexchoklad. Jag har i mitt missnöje över detta fasansfulla problem försökt att intressera Sverker, men mina 846 mail till redaktionen för Plus har varit resultatlösa. Funderar på att införskaffa en länk av kedjor i lämplig storlek och helt sonika kedja fast mig i en sväjzernöt utanför svt:s lokaler och kräva 5 minuter i valfritt media. Tänker hota med att gå över till cloetta annars.