onsdag, augusti 16, 2006

Time out

Funderade lite lätt över fenomenet som mr Antidrog-koka-snort-Nylander hade tänkt att använda sig av innan han bestämde sig för att säga som det är, nämligen time out.
Vilka är dessa yrkesgrupper som har möjligheten att ta en time out? Vad är villkoren för att en time out skall träda i kraft. Skulle vara kul att ha ett anställningskontrakt där det står att om du av polis blivit drogtestad för tyngre droger än alkohol så kan du, innan du bestämt dig om du faktiskt tagit drogen i fråga, ta en time out på maximalt 6 veckor för att förhandla med ditt samvete och din familj. Skulle det vid time outens slut visa sig att du är skyldig så avslutas din anställning.

Politiker får ta time out va? Annan personal då, skulle vara roligt om man ringde bilprovningen och skall boka besiktningstid och någon svarar att personen som besiktigar har tagit time out för att denne inte riktigt vet om han har dragit upp kokain i näsan eller inte.

Jag skulle kunna tänka mig att ha en time out klausul i mitt anställningskontrakt som gällde trötthet. Den skulle jag kunna begagna mig av på fredagar. Sätta autosvar på mailen som lyder "Jag har tagit time out". Klockrent.

1 Comments:

At 16/8/06 14:23, Anonymous Anonym said...

Det är skillnad på lort och pannkaka.

Bara så du vet!

 

Skicka en kommentar

<< Home