måndag, maj 22, 2006

Filmtajm

I brist på underfundigt underfunderande så kanske det passar med ett par filmtips så här tidigt i veckan med tanke på att det är måndag och allt. Ungefär lika relevant som att imorgon är det tisdag, men ändå. Ni vet.

Senast sedda rulle är Winter Passing . En lugn film med en rätt mänsklig Zooey Deschanel i huvudrollen där handlingen inte återspelar historien. Sevärd med en del rätt roliga scener. En annan film som setts nyligen är Kiss Kiss Bang Bang som hyrdes för att Robert Downey Jr fanns i rollistan då det är en skådespelare jag råkar gilla. Tyckte den var riktigt rolig och Mr Downey gör nog inget fan besviken.

Har också sett Edison, en historia om en journalist som dyker in i poliskorruption. En typisk "Du vet vad du får" rulle. Den enda som stack ut lite var en elak Dylan McDermott. Den rullen kan ni med gott samvete låta stå kvar i hyllan eller hyra den som en "dagen efter" rulle komplett med pizza och isig cola. För oss bilspanare så var behållningen en Corvette.
My date with Drew har jag också av någon anledning sett och det enda jag funderade över var vem huvudpersonen påminde mig om. Jag kom inte på det. Så mycket för mitt intresse för den filmen.

Även Woddy Allens Match Point har avverkats och den hade jag förväntningar på vilket aldrig brukar vara bra så inte denna gång heller. Tyckte den var rätt seg och förutsägbar och dialogerna som brukar sägas vara Mr Allens signum tilltalade iaf inte mig. Tilltalande var, och är dock alltid Scarlett Johansson, rent visuellt då. Hon är skitsnygg helt enkelt. Nog om det. Det som bröt mönstret något var rätt cool filmmusik då och då. Avverkade även The Davinci Code och det enda jag har att säga om den är att den var seg och att jag tyckte det mesta gick på tomgång, så även skådespelarna. Audrey Taoutou är om möjligt ännu vackrare än Scarlett, kände det som väldigt viktigt att påpeka.


Varför jag även sett Transporter II kanske någon undrar över. Det är en bil med. Körde de den bilen i filmen? JA. Enough.