tisdag, maj 16, 2006

Drivved

Har ni tänkt på en liten irriterande benägenhet som vissa tyckare i sportsammanhang har lagt sig till med? Jag pratar naturligtvis om det störande momentet när den som blir intervjuad inte kan bestämma sig om han skall titta på intervjuaren eller in i kameran och huvudrörelser modell tennismatch tar sin början och slutar inte förrän intervjun är över. Bestäm dig för bövelen!
Bövelen föresten, en förskönande omskrivning av ordet jävulen enligt efterforskning. Jag vet inte hur det är med er men jag skulle hellre gå under namnet jävulen än bövelen så i min värd är det jävulen som är en eufemisering (intet att göra med eu-feminister som är en helt egen fågelkoloni) av bövelen.

Föresten, i brist på metanol, vad är det egentligen för tomte som suttit och listat ut vilka ord som kan verka ålderdomliga eller främmande när stavningskontroll görs i Word. Exempel: ”Beakta ordformen Ehuru. I vanlig text kan den kännas ålderdomlig eller främmande”. Är det månne samma mupp som tagit hand om kaoset som uppstår om du gör misstaget att tabba i en text varvid formatet ändras och blir rubrik 4 samtidigt som en bild försvinner utanför den effektiva ytan och en liten småmjuk (eufemisering av halvtjock) kvinna i övre medelgråhårsålder ropar: - Du simmar ur bild Kaj! Och ett gem med ögon uppenbarar sig och hänger sig i ena hörnet och sedan börjar det garanterat regna, inomhus.

Jag skulle fö behöva en sådan där personlig ”syndabock” som jag kan gå lös på när jag ställt in videon på inspelning men glömt slå på timerhelvetet. Det är vid sådana självpåkallade mini-i-landskatastrofer en personlig syndabock skulle komma väl till hands. Min, personliga syndabock, skulle jag döpt till James.

Tappade tråden flera gånger, därav den något okorrollerade titeln.

6 Comments:

At 16/5/06 23:38, Anonymous Anonym said...

Min personliga syndabock rymde från mig och blev partiledare för folkpartiet.

 
At 17/5/06 07:06, Blogger Dan (gearhead) said...

Stackarn fick det inte bättre heller....eller?

 
At 17/5/06 15:59, Anonymous Anonym said...

Drivved - Det var en passande titel. Men den hade legat i länge, va?

För det var ju rätt slipat!

 
At 18/5/06 07:26, Blogger Dan (gearhead) said...

bert hegerfors?
:)

 
At 18/5/06 09:03, Anonymous Anonym said...

Förolämpningar undanbedes vänligt, men bestämt!










;)

 
At 20/5/06 23:45, Anonymous Anonym said...

Vår James är betjänt här. Tyvärr har han rymt. Vi får aldrig frukost på sängen och ingen plockar undan efter våra måltider. Livet är inte rättvist.

 

Skicka en kommentar

<< Home