torsdag, maj 18, 2006

Kvalla

Har en riktigt cool cykel som jag säkert cyklat minst 4 gånger med på den senaste 5 års perioden. Det är en militärhoj, som min käre far köpt åt mig för 300kr vid en utförsäljning, med den smala däckvarianten vilket gör att den rullar längre än allt som rullar, i princip. Däcken är från 63, jag har fått två stycken extra slangar av en f.d. kapten som tydligen stulit med sig ett par innan han slutade. Ja, vissa människor har inget samvete. Jag tvivlar på att jag kommer att använda dem.

Kommer ihåg att jag glömde cykeln i en snödriva hos en polare i ett, eller var det två år? Jag kommer inte riktigt ihåg. Dock så tänkte jag tanken när jag skulle hämta den att den kanske hade för lite luft i däcken eller att den hade rostat. Fula tanke. Det var bara att borsta av sadeln och trampa hem skönheten. Det är kvalitet.

Hade en annan cykel där under samma tid med en hel hög med växlar som hälften av alla ekrar gick av på då jag skulle skjutsa en klasskamrat till universitetet …den lämnade jag kvar i ett förråd och där står den nog kvar än skulle jag tippa, den var inte kvalitetssäkrad. En annan fördel med en gammal militärhoj är att den är ett utmärkt transportmedel för obeslutsamma människor då det inte finns speciellt många växlar att välja mellan.

4 Comments:

At 18/5/06 17:42, Anonymous Anonym said...

Kan man få tag på såna cyklar nu längre? Min cykel från 80-talet höll i 15 år. Mina nya rasar ihop efter 1-2 år. Det är en konspiration!

 
At 19/5/06 07:09, Blogger Dan (gearhead) said...

Om inte annat så är det fördjävligt....skulle jag spekulera fritt så skulle jag gissa på att det har att göra med vägbyggen att göra, eller sophämtningen...vilket som.

 
At 30/5/06 14:22, Blogger Studiomannen said...

Kvalitet var ordet, sa Bull!

Dessutom är ju fältkäket ålderstiget men ätbart - fast det är kanske en annan historia.

Och apropå käk skulle jag vilja komma på en metod att ta hem några harrar från sommarens fiske. De små delikata gynnarna lär inte gilla nedfrysning... inte lika mycket som din cykel i alla fall.

 
At 30/5/06 15:55, Blogger Dan (gearhead) said...

Nog går det o frysa harr...jag har då inte märkt någon överdriven offallenhet för kyla vad gäller " the lady of the stream"...så freas on... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home