fredag, februari 23, 2007

Minns

Metan etan propan butan pentan hexan heptan oktan nonan dekan...varför fastnade det under en kemilektion för två eoner sedan samtidigt som jag inte kan komma ihåg mer än ett namn om det hälsas på fler än en person samtidigt...?

Helium neon argon krypton xenon radon, jaha, kan kanske vara bra att kunna när man funderar om man har bröd hemma i skafferiet eller inte?

"Fuckbja" är i mitt huvud en förkorting, något vag sådan, för fluor klor brom jod astat som jag också lärde mig för de där eonerna-av-tid-sedan, spelade det någon roll när jag glömmer när morsan fyller år? Borde lära sig att glömma eftersom ju längre tid som går blir det desto svårare att få plats med nya saker, har jag märkt.

Det är iofs en till sak som jag lärt mig och som jag nu fick nytta av. Jag hade en svenskalärare med samma efternamn som de tre första bokstäverna på min dåvarande bils nummerplåt. Och han fick mig faktiskt att komma ihåg att efter varje ju följer ett desto. Nu brukar jag tulla lite på det och varje gång så hoppas jag att inte denne lärare läser det jag skriver för då får jag garanterat inte komma in i himmelen, där alla andra svenskalärare bor, enligt nån, eller någon, kanske det heter, ett komma till och alla svensklärare i himlen kommer att se till att jag hamnar där alla religionslärare bor.

3 Comments:

At 23/2/07 16:13, Anonymous Anonym said...

Wow. Jag är en musa... Typ.
Det ska jag nog fira genom att sjunga "Ska vi plocka körsbär i min trädgård". Eller inte! Jag ska försöka låta bli.

 
At 26/2/07 13:46, Anonymous Anonym said...

skillnaden är förstås att du inte spenderar timmar med att rabbla in de nya bekanternas namn i ett tillstånd av skräck :)

 
At 27/2/07 07:12, Blogger Dan (gearhead) said...

/m: visserligen hade den dåvarande kemiläraren en rätt egen framtoning, som så många andra lärare av någon knepig anlending, men skräck....ja kanske.... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home