torsdag, februari 22, 2007

Sifferspiralen

Lite klurigt är det allt. Jag ser tal i en utdragen spiral. Eller i alla fall tal upp till hundra. Sen blir de bara multiplar av varandra på något vis. Bilden visar på ett ungefär hur det ser ut. Det som inte kommer med är att det också skiljer sig i höjd. Som en spiraltrappa, fast utdragen.


Lutningen mellan 30-40 är tex högre än mellan 10-20. Avståndet mellan 10-20 är längre än det mellan 30-40. Streckan mellan 50-80 är lite otydligare än de andra. Osv. Denna bild känns på något vis väldigt knepig. Jag vet inte om det har någon speciell betydelse annat än att jag kunde relatera gångertabellen som man fick göra i småskolan till en ungefärlig plats på denna spiral och nästan känna vart svaret låg innan det räknades fram.


Det känns som om det inte skulle vara helt omöjligt att jag även brukar gå två varv motsols runt en liten pall innan jag knäpper på Tv:n, men det är det lyckligtvis.

Stilig bild va? Paint är en av mina starka sidor.