måndag, januari 22, 2007

Restips

Jag blev häromdagen ombedd att leta reda på ett resmål/resa/arrangör, som jag skulle vilja göra med mina två bundsförvanter som satte mig till världen.

Tänkte då på att istället för en ren ”soldrinkmedparaplybeachlugnaveckanresa” så vore det roligt att uppleva och se något. Problemet är att mina föräldrar inte vill se Nascar på Daytona International Speedway eller kika på Hotrods på Bonneville salt flats i Utah. Tänker då på att det vore kul att göra en resa där första veckan är guidad med inriktning på upplevelser/sevärdheter och den andra på ren och skär avslappning eller en kombination av de bägge.

Som att besöka Kina och den något överdrivet långa muren för att ta ett exempel, eller varför inte Australien eller Nya Zeeland. Kanske Peru och en inkaledstur till Machu Picchu. Det lilla landet Inden. Finns hur mycket som helst egentligen. Någon som har något bra tips angående någon bra researrangör eller resa...? Något ni gjort själva som ni kan tipsa om eller så? Då frågar jag alla 7 som läser mina få rader dagligen :) Mvh.

4 Comments:

At 24/1/07 14:45, Blogger KuriÅsa said...

Antitips: Paris. Don't go there.

 
At 24/1/07 15:20, Blogger Dan (gearhead) said...

noterat i anteckningsboken.
strax under usa anteckningen, must go.

 
At 29/1/07 16:43, Anonymous Anonym said...

Svårt att ge tips när man inte känner er men jag reste med Äventyrsresor http://www.aventyrsresor.se/main.asp
till Salomoöarna. De har resor med lokala guider och man får ofta bo hemma hos lokalbefolkningen. Reser runt gör man som folket i landet (inte med hyrda bussar full med turister). Man fick mycket kontakt med landet på det sättet!

 
At 30/1/07 07:15, Blogger Dan (gearhead) said...

torparfrun: fick precis hem äventyrsresors katalog.....läste om dig igår.... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home