måndag, januari 22, 2007

Boktipset

Eller inte. Om ni inte måste så läs inte Michael Connellys Fallet Avslutat. Detta eftersom jag fann den rätt seg och inte alls lika underhållande som en del av de tidigare böckerna om den gode Harry Bosch.

En annan bok som jag inte rekommenderar är Mikael Niemis Mannen som dog som en lax. Nu har jag i och för sig inte läst klart den men jag tvivlar på att sista biten gör någon skillnad. Lite lösryckta historier i historien och lite väl grunda personlighetsskildringar blandat med något naiva fördomar som ständigt måste bekräftas. Dock en del humor som fastnar. Då är poulärmusik från vittula mycket bättre.

Nästa böcker att läsa blir två stycken av Arnaldur Indriðason, en isländsk författare och journalist. Har läst Änglarösten sedan tidigare och den var helt ok vad jag minns.

2 Comments:

At 22/1/07 10:30, Anonymous Anonym said...

Mikael Niemis bok ligger på min väntelista.

Arnaldur Indriðason är oftast läsvärd. "Glasbruket" och "Kvinna i grönt" är de som jag plöjt hittills.

 
At 22/1/07 11:15, Blogger Dan (gearhead) said...

De är de två som ligger på mitt bord och väntar på uppmärksamhet.. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home