tisdag, oktober 23, 2007

Slöhyvel

Jag tyckte det var en bra idé att införskaffa ett par nya osthyvlar. För bara en sådan sak gör att det går lite längre tid mellan diskningarna, och det vet alla att det är en av de saker som man bör eftersträva här i livet, en av de 4 stora, eller nåt.

Dock så har de nya inköpen mest lett till en status av svår frustration då eggen på dessa mest skapar en ostyta inte snarlik en nyplöjd åker. Med dessa nyinköp så skapas alltså inte en ostskiva, som jag hade tänkt mig, utan mer en hopvikt tunn hög av ost. Finns det osthyvelsvässare? Funderar starkt på att sopsortera dessa hyvlar i kategorin brännbart, kremera de små liven helt enkelt. Men frågan är om det hjälper en redan skadad själ?
Detta sorteras in under fliken "I-landsproblem" i mappen "värdelöst vetande", under "S" för självandalisering, fri tolkning på det.

Ställt undan brumbilen och det verkar som om det är finito även för tvåhjulsåkat för i år. Vad skall jag ta mig till nu, fram till våren? Texttv har sin charm men den försvinner rätt snabbt. Det görs inte ett avsnitt av Californication per dag heller. Var dock på väg att fixa sysselsättning genom att inhandla en kåk från -50 talet, synd bara att 43 andra verkade vilja ha samma lilla boning precis exakt nu också.

2 Comments:

At 28/10/07 16:12, Anonymous Anonym said...

Vik hyveln lite just i skärskåran, och byt ost. Hushålls är bara för tunnisar. Ta västerbotten, krutrök, eller en Allerum. Extra lagrad.

 
At 31/10/07 15:03, Blogger Dan (gearhead) said...

Byta ost? Är det lagligt?

 

Skicka en kommentar

<< Home