onsdag, november 14, 2007

Silvertejp

Hade du bara frågat hade du fått bägge!

Det skulle jag vilja säga till den vänliga själ [läs: tröttmössa] som med sitt handlande kommer resultera i att jag förmodligen måste införskaffa ett par nya skor. Men vad denne någon vill med endast en av mina skor kan jag inte riktigt förstå. Den saknade skon, likväl som den kvarlämnade, är dessutom lagad med en metod som jag antar inte är förankrad som helt korrekt av riksskomakarföreningen svenskaskosulan, nämligen silvertejp. Det i sig tycker jag borde avskräcka presumptiva tjuvar att ens överväga mina dojjor eftersom man skulle kunna ponera att de betraktas som mindre heta på den svarta skomarknaden, än mindre heta i ental.

Skulle dock någon av mina 3 läsare mot förmodan se en vilsen stackare trava omkring med en brun Reebok med silvertejpad häl så tala om för denne att det är full tmöjligt att komplettera med den högra skon om kontakt tas med mig. Någon anmälan kommer ej göras, jag kan till och med tänka mig att betala en summa bara för själva upplevelsen.