måndag, december 19, 2005

Bilskadad

Finns det fler därute?

Det ekar. Svaret kommer från den mörka reklamrösten från senaste biofilmen:

- I norrland kan ingen höra dig skrika du ”svårt bilskadade socialt missanpassade människa”.


Ett exempel.
Sitter i min soffkoma och slökikar på en serie på 4:an, medium med Patricia Arquette.
Så uppenbarar den sig, skönheten. Den beiga 245:an, USA blinkers, svarta lister, stolar utan nackstöd. Då är det kört eftersom att jag sedan sitter och väntar och kikar om den dyker upp igen. Fokus skiftar från själva serien som sådan och jag blir en, vad männen i vita rockar med rosa piller skämtsamt brukar kalla mig för, "Carspotter". En del polare tittar förvånat när man
mitt i en film frågar entusiastiskt:

- Såg du mustang 66:an bakom fiket? Den hade GT paket.

När handlingen inte direkt kretsar kring vare sig mustangen eller fiket. Då har man likt jag uppnått det stadium som går under benämningen ”svårt bilskadad socialt missanpassad människa”.

2 Comments:

At 19/12/05 18:05, Anonymous Anonym said...

Haha, det där syndromet måste ju vara allmänt utbrett. Minns att jag för länge sen såg en film som heter "Salvador" eller något liknande och i slutet tyckte jag mig se en svart IROC i mörkret, det är något jag funderar på än idag. Det känns aningen värre att att fortfarande tänka på sånt =/

 
At 20/12/05 07:08, Blogger Dan (gearhead) said...

Har märkt samma syndrom hos vissa andra människor också...så det kan hända att vi är en hög som lider i det tysta :)

 

Skicka en kommentar

<< Home