fredag, augusti 25, 2006

Helgfunderingar

Riktigt pruppväder här idag. Känns som en befrielse att det nu inte är många timmar kvar till helg. En riktig siddharta gautama upplevelse som sprider sig likt en seg sköldpadda längs en lerig väg någonstans mellan mensträsk och aha.

Vidare vet du att du bor på ett relativt litet ställe då du känner igen och kan namnge i stort sett alla a-lagare. Det finns för övrigt en plats för alla, inklusive alagare. Det känns tryckt.

Det är tur att man har inspirationskällor likt Stenmark:
Hibiskusfolket

Ibland när någon frågar mig "Vad tänker du på?" så måste jag tänka efter vad jag tänkte på precis då....skall det vara så? Svar till han som inte skrev brevet men gick över ån för att sälja smöret som inte motade farmor vid grinden.

Jag skulle inte ha något emot att bli uppskriven på en turlista.

Småkåt, vad är det för ord egentligen?
- Hej, är du kåt?
- Nej, snarare småkåt...jag vill fast inte riktigt än, kom tillbaks näs jag slutat smeka den här legobiten på ett för mig utmanande sätt.

Är det verkligen en så pass stor bedrift i dagens 2560 Gig hårdiskera att de i annonser för Tv-apparater måste stå att den har 256 sidors text-tv minne. Ryms det inte fler för att annars får inte alla pixlelinformation plats eller vaddå...va..va..va..va..äreså..äreså.

Avslutar med en cool Plyma,fd Taxibil, ET 12.245@176: