måndag, oktober 16, 2006

Kräka

Är det någon som vet varför det i hästdöparsvängen när det gäller trav verkar vara helt ok att döpa sin pålle till de mest knepiga och "jag kom på det här på fyllan" namn? Jag kan ge er några exempel. "Finish First", vilken lycka den personen som kom på det till synes perfekta namnet måste ha känt, speciellt om den kommer sist. Eller så är det bara extremt löjligt.

"Patsy Index" är inte så tokigt heller. "Bumblebee Mejl" en kombination som krystades fram vääääldigt sent en lördagskväll och som ångrats i omgångar. "Passport" finns det ett kräk som heter också, "åhh guu va vackert". "Jojje Avant"...."Pelle Sedan" kanske finns? "Fake Baby Girl" läste jag i någon startlista också...är det inte bara för bra för att vara sant. Finns det ett regelverk för detta månne? "Face The Evil", låter grymt men har pållen horn i pannan? Enhörning? "Stallone Tuna", fisk med b-filmsmanus fulla stallet? "Sun Symphonie" nya "lyxkryssaren" till östeuropa? En källa för härlig vardagskomik är det i alla fall...

Är det något fel på Börje? Jag bara undrar.

2 Comments:

At 17/10/06 15:03, Anonymous Anonym said...

Ja, vadå'rå. Min solbrillor från Adidas heter Evil Eye. Dekalen som följde med, var rätt snygg finns nu att beskåda på min havskajak.

Evil Eye.

Jodu!

 
At 23/10/06 00:35, Anonymous Anonym said...

En gång såg jag en häst som var döpt efter skurken i Othello. Då spontanspelade jag på Jago och vann 900kr. Coola namn lönar sig.

 

Skicka en kommentar

<< Home