onsdag, oktober 04, 2006

Drömdröm

Jag har skrivit någon gång att denna blogg inte skall bli en sådan där "igår åt jag köttbullar och gick med ett brev på posten"-blogg då det skulle bli totaltrist efter en vecka. Nåväl, tänkte göra ett slags undantag och berätta om en dröm jag hade inatt. Det knepiga var inte att själva drömmen var lite halvknepig, vilket rätt många är fö, utan att jag i drömmen kom på mig själv att jag drömde och att jag hade drömt nästan exakt samma sak förut. Jag blev på något vis medveten om det och funderade, fortfarande i drömmens värld, om det skulle arta sig likadant som förra gången jag drömde samma sak. Det gjorde det nästan, med några få undantag och lite mer detaljrikt denna gång. Ett något förvirrat uppvaknande kan jag säga att det blev.

Knepigt sa grävlingen som tuggade skumbananer utanför Grönlunds i Vilhelmina.