tisdag, september 26, 2006

krönikanomkrönikan

För ovanlighetens skull så satt jag och glodde en stund på dumburken igår, i tron att det nästan aldrig händer och att jag befinner mig utomhus större delen av tiden och gör yoga övningar mellan konditionspassen. Hamnade framför filmkrönikan. PolisongOrvar har visst tagit sina burns modell varulv och slutat som programledare. Ersatt har en kvinna vid namn Helena von Svajbjörk som tydligen har sagt att:

- Nu får jag göra precis det program jag drömt om.

Det är bara det att jag behagar tro att hennes dröm inte delas av så många andra än just hon själv och möjligen någon lägre stående filmkrönikeassistent som vill avancera från springschas till hålla sladden bakom kameran snubbe. Maken till konsumentrådgivningsstämning som svävar över det "nya" programmet får du nog leta efter ett bra tag.

Ett sådant program skall sändas i radio, P1, sent, väldigt sent. Svajbjörken är säkert snäll innerst inne men det hjälper inte den slöa oangagerade råd och rön stilen. Betyg hör jag någon fråga. Tja, vad skall jag dra till med. 2 slitna pallbockar av 5 möjliga låter väl rimligt?

5 Comments:

At 27/9/06 00:27, Anonymous Anonym said...

P1 på tv!? Det måste jag se! Vilken dag går det?

 
At 27/9/06 10:29, Anonymous Anonym said...

Hörrödu!

Du petar inte på P1!

Jag vet att du bor i Sollefteå.

 
At 27/9/06 10:48, Blogger Dan (gearhead) said...

/m: fylletolkare där...

bert: haha...ok....jag ger upp innan lulemaffian besöker ådalens pärla och knäpper oförskönande regniga sollefteåbilder på trötta kommunala vägarbetare för att senare publiceras som ett östblockbetonginlägg i ett ögonblick i norr...

 
At 27/9/06 14:15, Anonymous Anonym said...

Get it!
Got it?

Good.

 
At 27/9/06 14:25, Blogger Dan (gearhead) said...

Säger som den amerikannske flyttkarlen med ett piano i famnen

Got it!
Got it!
Got it!
Got it!

...*thud*

Ain't got it!

 

Skicka en kommentar

<< Home