måndag, september 18, 2006

Väntrum

Satt i ett väntrum för ett par dagar sedan. För att söka bot. Tänkte att det vore att föredra att fördriva tiden med ett par tryckta ord ur en tidningsskrift. Masar min botsökande kropp bort mot tidningstället.

Förbi den gamla postern för att sluta röka med Lillbabs på från 60 talet, allt för att skapa den oförändrade atmosfären av väntrummet som gud glömde som ständigt råder där. Väl framkommen vid tidningsstället kikar jag snabbt igenom utbudet och möts av titlar som lyder ungefär som så här: "Du och alla dina läkemedel","Reumatism","Hej hej döden".......Uppiggande som få med andra ord. Det stog en tv i ena hörnet.....färg? Nej, knappast, utan sprakande i svart och vitt.

Suveränt.

6 Comments:

At 18/9/06 09:43, Anonymous Anonym said...

Det låter som dödens väntrum. Kändes det så?

 
At 18/9/06 09:53, Blogger Dan (gearhead) said...

Nej inte så drastiskt...bara som om det fortfarande var 70 tal och jag inte var född än eller något sånt...men besöket gick förvånansvärt smärtfritt och det jag fick verkar fungera så jag är rätt nöjd i det stora hela...
Vill dock se mer motorsport i tidningsstället.. :)

 
At 18/9/06 12:29, Anonymous Anonym said...

Risken finns ju förstås att du får läsa om Ronnie Petterssons framgångar om du hittar motortidningar där :)

 
At 18/9/06 12:58, Blogger Dan (gearhead) said...

hade en bil när jag var liten som jag körde omkring med överallt jag nådde och skrek rrrrroonni pättersåån.....i avdelningen absolut helt apropå ingenting...då liksom....

 
At 19/9/06 15:11, Anonymous Anonym said...

Menar du att Lill-Babs medverkade i antirökkampanjer redan på 60-talet? Det är ju faktiskt bara för några år sedan som hon lyckades sluta - och då sedan hon fått någon konstig stämbandsinfektion.

 
At 19/9/06 15:43, Blogger Dan (gearhead) said...

anonymous: jajjämen....det menar jag...nu har jag faktiskt inte så stor koll på Lill-Babs som du verkar ha, att det var min första reaktion men jag skall komma ihåg det till nästa gång och försöka ta reda på det exakta årtalet afischen trycktes då jag får känslan att den kommer att sitta kvar där en tid...

 

Skicka en kommentar

<< Home