fredag, september 01, 2006

Oväxlade EU-moppar

Jag gillar inte automatväxlade eu mopeder modell moderna. Har ni tänkt på att de låter på ett speciellt enerverande sätt. Speciellt när de angriper i gruppformation. Jag har lyssnat nog och kommit fram till att de låter ungefär så här från start och upp till sina modiga 50 knutar (läs 135).....:

"Nnneeeeejjjaaagooorkaaariiiinnnteeemmeeer"

Motorn liksom protesterar audiellt....audiellt? Jaja. Lyssna nästa gång och ni kommer att förstå vad jag menar. I promise [Aj prååmis].

4 Comments:

At 1/9/06 08:00, Blogger Elisabet. said...

Just så är det.
Jag har haft en sådan i min ägo, tills den stals för några veckor sedan.

Den lät som en symaskin på högsta varv.
Och man längtade bara att få lägga in en annan växel.

 
At 1/9/06 08:15, Blogger Dan (gearhead) said...

precis...den liksom riktigt låter..."gaaaasaaaaiiintemmmeeeersnääällla"

Det är trist med människor som inte kan skillnaden mellan mitt och ditt.

 
At 1/9/06 09:44, Anonymous Anonym said...

"gaaaasaaaaiiintemmmeeeersnääällla", säger jag, när de där stora vidundren med barska småpojkar i arméhjälm, skinnpaj och camobrallor, åker förbi med sina högvarvade tändkulemotorer. Tankar dom spillolja, eller blandar dom knallpulver i bränslet?

 
At 1/9/06 10:24, Blogger Dan (gearhead) said...

det är skillnad om det blåser förbi en 48:a panhead med den fina springer gaffeln....då får det gärna gasas lite....

 

Skicka en kommentar

<< Home