fredag, september 01, 2006

Jetstartad

Det står en mikrovågsugn här på jobbet. Inget knepigt med det. Mikro som mikro tänker du. Den har däremot en "Jet Start" knapp... alltså ingen vanlig start knapp utan vi pratar en state of the art jet start knapp. Jag letade feber-ilt efter en vanlig start knapp utan jet funktionen men jag fick åter se mig besegrad av ett dött ting.

Jag känner för att ringa tillverkaren och fråga varför den inte utrustats med en vanlig start knapp eftersom jag inte har så pass bråttom att jag finner en jet start nödvändig. Hursomhelst så tryckte jag på jet start knappen. Och vet du? Vet du? Hörrdu Vetdu? Och vet du? Jag kunde inte bedöma om den startade snabbare eller värmde snabbare än en utan jet. Nu till min chockerande slutsats…[Aj dråpp itt lajk a båmm]. Jag tror jet start funktionen är en bluff. Nu har ni något att testa i helgen....med jet start...utan jet start....

Trevlig helg på eder alla! (Bilden är givetvis på Fast Freddys sköna pickup, om någon nu undrade)

2 Comments:

At 1/9/06 16:39, Anonymous Anonym said...

Fläkten som för bort den varma luften ur ugnen (alternativt roterar den om det är en sån funktion i den) kanske går så fort att luften komprimeras och bildar en jetstråle? Bara en tanke...

 
At 2/9/06 00:11, Anonymous Anonym said...

Jag som trodde att ordet JET förlorade sin värdeladdning på femtiotalet. Jag har fel som vanligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home