torsdag, mars 01, 2007

Paket

Fick ett paket. Stort. Öppnade med ett litet, eller mellanstort, vilket som, barns föväntan. Vad hade jag beställt? Var det en byggsats på något ur Star Wars? En väggkontakt med vingar? En trådlös svävande parabolantenn? Mitt minne svek mig en stund, tillvaron kändes inte lika självklar längre och en liten lokalvårdare vi kan kalla "tvivel" sprang osäkert omkring och öppnade och stängde synapser i min hjärna.



Nåja, det klarnar säkert om vi tar en titt på nästa låda i samma paket. Hmm. Nehepp. Är det möjligen en pro version av en uppplåsbar grekisk gudinna? Ett spel till en konsol som heter X1650? Fyra powerballader av Pandora på 4 olika cd skivor från 92? Lokalvårdaren "tvivel" har nu gett upp och sitter i ett hörn strax bakom långtidsminnet och pekar förstrött på ett beställningsminne som har med en dator att göra.


Arbetar hårdare med fiskminnet och inser att det nog är delar till en ny burk. Skruvade ihop rapplet och det verkar till min förvåning som om det fungerar. Jag kan dock inte släppa designen på alla lådor som verkar skall tilltala, ja vem? Tänk dig samma design på paketet som innehåller bromsklossar till din gamla volvo. Kopplingen mellan låda och produkt ter sig ungefär lika logisk.