onsdag, november 30, 2005

Språkvetare

Enligt initierade källor så finns det en gräns vid vilken summa en stöld anses vara snatteri. Den går då alltså vid 800:- Så om du tankar för 799:- så räknas det som snatteri. Ja?? Inte vet jag, tänkte att det kan ju vara kul att veta för den som snattar en korvring, att det är samma brottsrubricering på att smita ifrån en tankning på 799:-

Skulle valet vara mitt så skulle jag hellre fylla tanken på bilen, om jag nu varit snattare. Jag är också medveten om att efter varje ”ju” kommer ett ”desto”, men ibland så brukar jag strunta i det för alltid retar det någon språkvetare. Vilket måste vara ett av livets alla delmål.

1 Comments:

At 2/12/05 15:26, Anonymous Anonym said...

Nix - alla ju:n behöver inte följas av ett desto. Pucko!

:-)

 

Skicka en kommentar

<< Home