tisdag, december 06, 2005

Fantomen

Ibland kan jag få fullständigt frispel över programutbudet på olika kanaler och förbanna intets olidliga storhet över att se ett ”kulturprogram” med minimalt upptagningsområde vad gäller publikt intresse uppta större delen av en lördagskväll på svt. Jag blir helt enkelt helt konfys där i soffkomans intetgöraland och tar ut min frustration på fjärrkontrollen genom att stänga batteriluckan ovanligt snabbt, eller något annat sätt som är på ett ungefär lika stenhårt som ett övermoget päron. Ibland drar jag ur en fjäder ur stoppningen också. Finns det annat än övermogna sådana? Päron alltså.

Nåväl, kulturprogrammen till trots, svt skall ha lite cred för att de i alla fall är lite originella när de visar videokonst från tyskland på prime time en lördagskväll. Det är annat med tv4. Hur många av er som läser den här blogen, ca 7.5st, har skrivit in till tv4 och önskat att se samtliga, 276st, förbannade Beck filmer i repris ytterligare en gång? Har de något sorts sponsoravtal som ger 468 miljoner för varje gång alla Beckrullar visas? Skaru ha en steeenkare! Aaaaaaahhhhhg! Som fantomen skulle sagt.

5 Comments:

At 6/12/05 15:16, Anonymous Anonym said...

Jag tog det där som en direkt fråga, trogen läsare som jag är av denna blogg =) Och jag kan stolt meddela dig att jag var en av dem som inte lobbade för mera repriser av vår käre Beck.

 
At 6/12/05 15:55, Blogger Dan (gearhead) said...

Det känns tryggt att veta. Tycker tv4 nu kan arkivera dessa rullar i samma fil som kvinnofängelset, hur charmerande den serien än må ha varit.

 
At 6/12/05 15:56, Blogger Dan (gearhead) said...

Och för de som obenhörligen måste ha reda på vilken fil det är så är det långfilen.

 
At 16/12/05 17:34, Anonymous Anonym said...

dina reaktioner kanske har något med bildning att göra ?
En del har inte ens bildning att förstå att de inte begriper....

 
At 19/12/05 07:20, Blogger Dan (gearhead) said...

...det beror givetvis på hur du ser på saken....

 

Skicka en kommentar

<< Home