fredag, mars 24, 2006

Fullkorn

Visst tycker jag om lite grövre brödsorter istället för en seg degklump till limpa. Men ibland känns det som det går till överdrift. Jag tänker på alla dessa brödsorter som är så pass ”nyttiga” och ”fullkorniga” att det i princip ramlar frön, diverse korn, havregryn, legobitar och allt vad det nu är från dessa brödskivor.

Det framkommer en svag känsla att de är nästan inte gräddade utan att du för en påse med diverse ingredienser som du skall röra ihop själv, i magen. Det borde finnas en ISO standard över hur många lösa fullkornsbitar det får vara per kubikcentimeter i ett matbröd. Ringer Sverker. Igen.

4 Comments:

At 24/3/06 15:17, Blogger Det Mörka Hotet said...

Är så himla glad att jag länkade dig på min blogg: "legobitar" är ju bara för bra och det där med jäsning mm i magen var ju lysande! Vilken bra start på helgen - TACK!

 
At 24/3/06 15:49, Blogger Dan (gearhead) said...

Det ordnar sig säkert, snart är det måndag igen.

 
At 27/3/06 16:04, Blogger Studiomannen said...

Tänk vad det skulle rassla i bottnen på Sverkers soptunna!

Håller med - fast jag gillar när det knastrar mellan tänderna.

Själv har jag lyft ut legobitarna i mitt eget hembakta och ersatt dem med kullagerkulor och makadam.

 
At 28/3/06 10:49, Anonymous Anonym said...

Ju fler frön och korn som syns på ytan, desto nyttigare är den färgade degklumpen under dem :)

 

Skicka en kommentar

<< Home