Ångerdecennium

Drar lite fakta om GT350:n mest för att stila lite:
289 cu.in
306hk
Aluminiuminsug
Headers (Avstämda grenrör)
Annat avgassystem som mynnade ut framför bakdäcken
Större Holley förgasare än original
Annan geometri i framvagn
Hårdare fjädrar
Koni justerbara stötdämpare
Traction bars
Skivbromsar fram och större trummor bak
Fjäderbensstag
Detroit locker differential
Batteriet i bakluckan
Glasfiberhuv
Varv och oljetrycksmätare
Tävlingsbälten fram
Inget baksäte utan en glasfiberhylla med extrahjul under
Fanns även en R version på 330 hk med bla större soppatank och en glasfiberfront,plastfönster,race säten och extra instrument samt bredare däck och fälg
Nåväl, bilen jag provkörde för sisådär en 6-7 år sedan var en mörkgrön 68:as fastback som var shelbysänkt och hade en GT390 motor. Den hade fått en smäll på ena framskärmen så att den hade flyttat på sig lite men i övrigt så var den väl rätt ok. Ångrar än idag att den inte inköptes för de 60kkr som begärdes. Borde finnas ett ångerdecennium eller nåt.
4 Comments:
Herr Shelby är ju en riktig ikon inom motorvärlden!
Jepp...all hail Carroll!
Hade jag kommit in i en GT40 hade jag notg tyckt att det varit OK fart i den...
Det får bli en schysst Mustang istället. Varför inte en Hertz? Världens ballaste hyrbil genom tiderna!
Jo de köpte ju in 1000st..rätt cool svart/guld kombofärg...du var tvungen att vara 24 år för att hyra en...en del hyrde dem över helgen och körde dragracing med dem och lämnade tebax.. :)
Skicka en kommentar
<< Home