fredag, mars 09, 2007

Manad Ut

Banal, har utmanat mig, den fan, att lista 6 underligheter om mig själv. Inte nog att jag bor i Norrland, jag skall ha skit för det också, hehe, ehm, jaja.

Jag kan börja med att göra ett kort uttalande som i stort går ut på att jag inte tänker föra detta straff vidare till ytterligare 6 ovetande bloggande blekingebor, eller vart de nu skulle råka befinna sig. Det beror till största delen på att det känns som o min bloggvärld är strängt begränsad till mindre än de 6 som behövs men jag försöker hålla en karaktär uppe likt ett grässtrå i ett glas vatten en blåsig dag på en sliten instrumentbräda i en gammal kalsongblå 240 med takräcke modell "klarar en kärnkraftsolycka och två solstormar samtidigt" .

Det här kommer inte bli lätt. Jag är inte underlig helt enkelt. Har ett dåligt minne dessutom.

1. Trots ett ganska stort bilintresse har jag på mina 12 år som körkortsinnehavare bara ägt 3 bilar. Varav 2 fortfarande är i min ägo. Det är underligt.

2. Jag har bott i 4 olika hus/lägenheter men aldrig känt att det varit mitt hem i någon av dessa.

3. Jag har, trots förnekelse, ägt en skiva med KLF. Gav bort den till en skotte.

4. Jag har haft chansen att köpa en -68:as Mustang Fastback med en 390 motor för 60k men gjorde det inte.

5. Jag ser tal upp till 100 i en utdragen spiral.

6. Jag kan sno de två första punkterna av Banals lista över underligheter. Det är underligt.
(Inte varit med i någon klubb men samlat frimärken har jag gjort)

3 Comments:

At 10/3/07 01:59, Anonymous Anonym said...

KLF didn't rock you? De gjorde inte så mycket för mig heller på den tiden... däremot är jag grymt impad av James Cautys Operation Magic Kingdom. De känns!

 
At 10/3/07 07:38, Anonymous Anonym said...

Det där med spiralen var ju faktiskt ganska knepigt... Är det kanske någon slags emotionell närkontakt Du har med atomernas mindre beståndsdelar? KLF har jag ingen aning om vad det är, jag vet vad ELO, OMD, BWO och YMO står är grupper, men jag inser att jag får besöka Google med en gång för att söka på KLF. Det får mig att tänka på kooperativ förening.

 
At 12/3/07 12:43, Blogger Dan (gearhead) said...

/M: näe int rocka mumu-snubbarna..

cleo: den där emotionella närkontakten saknar jag troligtvis :)

 

Skicka en kommentar

<< Home