torsdag, mars 29, 2007

G-type

Bo G, vilken fruktansvärt bra berättarröst den snubben har. Finns nog nästan ingen annan röst som det klickar till lika fort som när jag hör Bo G:s stämma, tänker genast på att nu kommer det ett avsnitt av vetenskapens värld. Han ledde programmet i 32 år så det vore nästan konstigt om man inte förknippade de två med varann. Allt blir så oerhört trovärdigt när Bosse surrar i rutan, han skulle med lätthet kunna framställa i princip vad som helst som ett vetenskapligt faktum bara genom att prata på som vanligt.



Ta detta som ett inlägg av typen intresseklubben antecknar och gå sedan vidare med din dag utan att passera . Gillar fö den bilden skarpt.


Vet inte vart jag har snappat upp den men om det mot förmodan skulle vara din morfar som sitter där och antecknar dagens väder i sitt antecknarhäfte vilandes på den precisionsutvalda vaxduken och känner dig djupt förolämpad över detta så kan du med fördel medelst mail kontakta redaktionen för vardagliga funderingar kring intets olidlighet varvid en process inte mycket längre än ett eller ett par jordvarv runt solen kommer att ta vid och du får förutom en bekräftelse över att ditt brev är läst förmodligen också en syrlig kommentar över din egen livssituation. Förmodligen.


Förmod, är det känslan som inträffar strax innan själva modet rinner till? Av typen "Du vet igår hade jag förmod, men det ville inte utveckla sig vidare till mod så jag köpte inte den där franska småbilen" För det vet alla, att det är modigt att köpa fransk småbil.


Storbil då? frågar sig genast den gemene mannen. Frågar sig den gemene mannen verkligen det? Nej, vid närmare eftertanke så gör han nog inte det. Närmare eftertanke. Längre ifrån eftertanke? Kan en eftertanke bli så nära att det blir en förtanke? Av typen "Du vet igår så tänkte jag på mina utgifter, det gick fort för jag hade förtänkt lite på det dagen innan".


Bo-G -> Intresseklubb -> Förmod -> Storbil -> Eftertanke -> Förtänkt -> Snetänkt -> Omtänkt -> Omtanke -> Omtankad -> Snorfull.

Tankarna är redan på helgen. Den är förtänkt.

2 Comments:

At 10/11/08 23:46, Anonymous Anonym said...

Good post.

 
At 5/12/09 20:35, Anonymous Anonym said...

Ja, troligen sa det ar

 

Skicka en kommentar

<< Home