fredag, mars 09, 2007

Mästare var på er vakt

Är det så att yrkeskategorin vaktmästare verkar från fabrik vara utrustade med en slags "jag är den som vet mest om allt i hela världen mentalitet" eller är det en förvandling som är direkt relaterad till att vara just vaktmästare? Pratar alla vaktande mästare i idrotsshallar högt? Vad har egentligen dessa vaktare gjort för att bli kallade mästare? Finns det ett slutprov, det sk vaktmästarprovet?

Varför kan inte jag få epitetet programmeringsmästare någon gång? Måste jag bli vaktmästare för att bli mästare eller skall jag ställa fram pokalen från kvartersfotbollen på skrivbordet? Jag har hört av högt insatta källor att det går att köpa pokaler. Nu skall jag bli mästare.

Äntligen!

3 Comments:

At 9/3/07 20:51, Anonymous Anonym said...

Pokaler är misstänkt billiga. Du får en stor stilig buckla för 120 spänn. Och då är den graverad.

Men en simpel pokal gör dig inte till vaktmästare. Du måste ha gått kursen. Först när du har lärt dig att gapa åt alla barn som syns, vägra att lämna ut nycklar och att göra dig helt osynlig när du verkligen behövs, då får du det hemliga vaktmästarediplomet. Det som de alla har uppsatta på insidan av sina låsta plåtskåp.
Tror Bull. Jag är en konspiration på spåren...

 
At 11/3/07 11:53, Anonymous Anonym said...

Först får du instifta ett programmeringslärlingskap. En lärling måste ha en mästare, och det är där du kommer in!

 
At 12/3/07 12:45, Blogger Dan (gearhead) said...

bull: allt är misstänkt.

/m: genialt.

 

Skicka en kommentar

<< Home