onsdag, november 16, 2005

Den närvarande jämtländska flaggan

Av någon anledning så står det en jämtlandsk flagga bakom min dator på en kontaktledningskåpa. Den stod där när jag började jobba på mitt jobb och den står fortfarande kvar där. Jag har ingen anknytning till jämtland och vet inte vart flaggan kommit ifrån, den bara står där. Det är liksom en liten flaggstång med fot och stång samt flagga med totalhöjd på ca 40 cm.

Jag har inte kunnat fatta mod nog för att göra mig av med den då jag inte riktigt vet vad man gör av en flagga. Skulle jag slänga den känns det som om jag skändar hela jämtland och kommer bli hemsökt av någon surjämte lagom till jul, och det vet gemene man att en surjämte som ”stalker” är ingen vacker syn. Då återstår att förpassa den till någon annan plats.

Det skulle genast märkas om jag gav den i smyg till någon kollega så det går bort. Har funderat på att ”glömma” den på någon offentlig plats där den kan få spendera sina sista dagar. Några alternativ jag kontemplerat över är bland annat frysdisken på kooperativet, i mitten på cirkulationsplatsen utanför stan med befintlig belysning, posta den till fiktiv adress i Lindesberg, rulla den utför nipan mot älven, eller ge den som första pris i tävlingen ”först ut från ICA med egna tygkassar första måndagen i december”. Jag velar. Vad gör man av en liten jämtländsk flagga med tillhörande flaggstång?

1 Comments:

At 4/2/07 15:25, Anonymous Anonym said...

Käre Dan.

Jag förstår så väl ditt problem, inte vill man ha en gammal surjämtes skugga över sin lycka lagom till jul!

Jag skulle föreslå att du säljer den på loppis alternativt skänker den till närmaste röda kortset med loppis-försäljning!

Det är iaf vad jag gör med allt som jag inte vill ha kvar men inte heller har hjärta att slänga. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home