onsdag, november 09, 2005

Far Fetched

Lade märke till att det är inte bara jag som funderar om och kring knepiga och rätt meningslösa saker och ting. Satt som vanligt och kikade på dumburken igår och hörde helt plötsligt en rätt ovanlig fråga för att vara ställd på en av de ej reklamfinansierade kanalerna. Kan ett frisyrbyte sätta fart på fotbollskarriären?

Det var förstås en Cliff Hanger så något svar utdelades inte men han som tog emot frågan verkade i alla fall inte helt bortkommen så hopp finns. Vem är denne Cliff föresten? Nåväl jag får väl söka svaret i litteraturen tills det sänds i allas våran television.

Det var för övrigt i samma program som en äldre herre på fullt allvar påstod att det inte var hans, med fleras, mening att jävlas med folk när de designade möbler utan att brys ig om om dessa gick att använda i mer en 1.3 minuter innan irritationen på det opraktiska tar över. I och för sig kan jag förstå honom på ett sätt för vem köper ett bord som vinglar och står snett redan från början? Om inte en som inte hade tänkt använda det som ett bord utan mer som en visuell beskrivning av ett ”tillstånd”, dvs tillståndet av ett trasigt bord. Vad vet jag?

Jag har en soffa från Kamprads universiella multiskruvfabrik IKEA, skulle det vara bättre? Det går att tvätta klädseln på den men vem fan gör det? Troligtvis samma person som köpte det trasiga bordet. Cirkeln är sluten. Ja ja, det står i rubriken.