onsdag, januari 25, 2006

Listig

Det är oerhört populärt att skapa listor över mer eller mindre intressanta händelser/föremål/företeelser. Därför tänkte jag, i brist på något annat att skriva om, delge er en lista tagen ur tomma intet "on the fly" [ån thä flaj]. Som är olidligt stort allt enligt mig själv. Eftersom jag döpt min blogg till det. Så vad passar egentligen bättre? Mycket, om jag skall vara helt ärlig, men idag känner jag för lite ljug så bered eder på en mycket intetsägande lista. Min alldeles egna, för närvarande, "top 10 list" [tåpp tänn lisst].

1. Boxar vi minns - Unikaboxen. [youuu-neee-caaa-booouxen]
(skall genast skippa fonetiska översättningar, blir lite överarbetat känner jag)
2. Lördagsunderhållning a la svt - av typen 12 timmar med ”Döden ångesten och dess moder”
3. Förra veckans fläck - Brunfläcken
4. Denna veckans tv - Text-tv
5. Årets spelning i Höllviken 1976 - AC/DC på nyckelhålet.
6. Vinterns skida - Tegsnäs 270cm. En j*vligt lång skida.
7. Sommarens sport - Motorsport.
8. Årets höstträd - Björk.
9. Veckans val - Näbbval.
10. Dagens keps - Gubbkepsen. Den gråa.

Vad finns det att säga om denna lista då? Ja, jag är själv lite förvånad att inte acdc:s spelning hamnade högre upp. Ju mer jag tänker på det desto säkrare blir jag på att deras 5:e plats inte är annat än en skandal. Förra veckans fläck ligger på en stark tredjeplats och är nöjd med det så vitt jag vet. Det är alltså fläcken varifrån pojkarna i Blattniksele tog sats ifrån vid straffskjutartävlingen som det berättades om i svenska dialektmysterier. Denna veckans tv på en fjärdeplats, ja vad säger man, en klassiker helt enkelt. I övrigt inga direkta överraskningar som jag ser det. Saknar dock min egen lista som bubblare i kategorin totalt värdelösa listor. Nästa vecka kanske?

2 Comments:

At 25/1/06 19:39, Anonymous Anonym said...

Om jag vore du skulle jag skriva ett argt mejlt till mig själv i protest mot AC/DC-spelningens mediokra listplacering.

 
At 26/1/06 07:06, Blogger Dan (gearhead) said...

Done. Väntar på svar nu.

 

Skicka en kommentar

<< Home