måndag, januari 16, 2006

Uppvaknanden

En liten historia som utspelade sig för ett par, eller snarare 7-8, år sedan under den tid då studier företogs.

Vaknar.

Den där distinkta känslan av att jag är sen till något kryper sakta upp längs ryggraden och landar i mitt medvetande. Sätter mig upp och rekar det fysiska läget och bestämmer mig för att en dusch måste till för att tillvaron skall betraktas som vaken. Efter denna bestäms lämplig beklädnad på ca 3 sekunder blankt. En annan känsla dyker upp som inte är speciellt rolig heller. Bestämmer mig för att titta på klockan bredvid sängen. 02.30….hmmmm. Jahapp, det är bara att insiktsfullt acceptera faktum och helt enkelt gå och lägga sig igen då och invänta morgonen.

Ridå.

1 Comments:

At 16/1/06 11:14, Anonymous Anonym said...

Kvicktänkt - trögtänkt

Vive la difference!

 

Skicka en kommentar

<< Home