onsdag, februari 22, 2006

Åboj

En del dagar händer det att förpackningen slinker fram ur skåpet och en del av innehållet ramlar ner i ett glas fyllt med den vita drycken mjölk. Sedan tar omrörningen vid. Jag pratar naturligtvis om Oboy. Eftersom det inte sker så ofta numer så blir den öppnade förpackningen ”gammal” rätt fort. Med gammal i detta sammanhang menar jag då det blir jobbigt att försöka finfördela pulvret i vätskan, inte att datumet går ut.

Varför blir det svårare att röra ut Oboy om den har blivit exponerad för syre en längre tid? Vilka mekanismer är det som sätts i rörelse? Har Oboy en själ som inte tål samma luft som vi? Vart går den övre åldersgränsen för Oboy? Den måste jag ha passerat för rätt många år sedan. Dock har missbruket övergått till normal användning av substansen. Det är många frågor som dyker upp i en trött hjärna en Oboymorgon som denna.

6 Comments:

At 22/2/06 09:05, Anonymous Anonym said...

Oxider! Jag säger bara ... oxider! Rost, korrosion .... you name it.

 
At 22/2/06 13:02, Blogger Dan (gearhead) said...

Du menar alltså att oboyen rostar och det är rosten som gör den svårutspädd....

 
At 22/2/06 17:28, Anonymous Anonym said...

jag tror att oboyen övergår till att befinna sig i någon sorts dvala om man inte rör den på ett tag, vilket leder till att den går trögare att röra ut.

detta är självklart en högst vetenskaplig teori.

 
At 22/2/06 18:14, Anonymous Anonym said...

Skulle säga som James Hutton:

"Den värld, vilken vi bebor, är sammanfogad av material, icke av den jord, vilken, uppstigit ur den nuvarande, vi anser vara den tredje och vilken har föregått det land, vilket var ovanför havsytan, medan vårt nuvarande ännu befann sig i värdshavets vatten."

Eller så kan man helt enkelt säga att Oboy är till för att missbrukas.

Varför det blir mer svårupplösligt kan jag icke svara på :)

/ - P

 
At 23/2/06 10:45, Anonymous Anonym said...

En spånig spekulation är att kakao också är svårlösligt i kall vätska... gissningsvis pga fetthalten. När o'boyen har fått stå ett tag så klumpar kanske fettet ihop sig ... och så blir det svart. Eller, jag vet inte.

 
At 23/2/06 10:53, Blogger Dan (gearhead) said...

ähh...finns det fett i skiten också? Jag som trodde det berodde på kaffet....
:)

 

Skicka en kommentar

<< Home