onsdag, februari 15, 2006

Bötesmusik

Det går inte att missa möjligheten att vakna när det ur stereon i bilen kryper toner från In Flames senaste platta och den kvicka basen från tolvan någonstans längre bak planterar sig i huvudet likt vibrationerna från ett på tre meters håll förbipasserande godståg lastat med stål. Så är det bara. Då anländer man pigg och alert, som det så fint heter och som någon senast använde 1973, till sitt arbete med lust och fägring stor, eller nåt. Vaken är du under alla omständigheter.

Knäcker du sen Walk med Pantera på vägen hem så riskerar du inte att hamna i något som helst vegetabiliskt tillstånd, nej jag vet inte riktigt heller vad jag menar, i alla fall inte så länge du befinner dig i bilen, på väg hem, alltså.
Vill du däremot att bilfärden skall gå smärtfritt och riskera att totalt glömma bort att du just gjort en färd på några mil skall du med fördel använda dig av Dire Straits istället. Maken till ”glömma bort ett par mils körning” –musik finns inte. I alla fall inte i min värld.

Aggressiv bilkörning modell donuts och driftande i den lokala rondellen företas väldigt bra till tonerna Motorbreath från kill ’em all plattan. En passande titel passar också den väl in i sammanhanget.
Per Gessle får under inga omständigheter spelas under framförande av något fordon alls. Blir du stoppad i en rutinkontroll kan bötesbeloppet uppgå till 1800 kronor om denna musik hörs i bilen eller finns på skivan som sitter i spelaren. Har jag hört.

3 Comments:

At 15/2/06 21:27, Anonymous Anonym said...

Det där om Per Gessle kan jag verkligen hålla med om. Förbjud. Inte bara vid bilkörning.

Hur någon, någonsin ser en storhet hos denne man går utanför mitt förstånd. Och det är ändå rätt så bibehållet.

Tillsammans med Marie Fredriksson kunde det gå an. Men det var ju inte hans förtjänst.

Övriga storheter i inlägget har gått mitt förstånd förbi. Alltså kan jag inte uttala mig.
;-)

 
At 8/10/06 12:07, Anonymous Anonym said...

Bilstereo är endast tillåtet i bilen för att dölja ljudet av en ynklig fyra. Aldrig annars. Då kommer djävulen att rosta dig.

 
At 9/10/06 07:13, Blogger Dan (gearhead) said...

du är som inne på det där med att rosta du...

 

Skicka en kommentar

<< Home