onsdag, februari 08, 2006

Kaviar

Har ni tänkt på att kroppens konstruktion är rätt dålig egentligen. Ibland talar den nämligen inte om, om tex en ställning är dålig förrän om 2 dagar då det gör ont som fan på grund av att ryggformation modell ostkrok praktiserats lite väl mycket. Kunde inte kroppen sagt till direkt så slapp den ha ont sedan. Värdelös design där. Eller klassikern att kroppen börjar bete sig knepigt på grund av vätskebrist. Kunde den inte ha varnat innan med lite törst? Hur svårt skulle det ha varit att fixa till va? Nej det är bara att konstatera att kroppens varningssystem inte är den kvickaste informationsspridaren i världen.

Det skulle i och för sig vara rätt trist, men om man inte kände någon smak eller lukt så skulle man kunna äta samma sak jämt utan att bli less. Kanske skulle man börja identifiera vad man äter med grader av tuggmotstånd och tuggljud då istället och driva sin omgivning till vansinne. Men du skulle å andra sidan kunna äta gröt jämt. Utan salt.
Jag sockrar inte mina makaroner. Gör du?
Jag har märkt att en del har både ost och kaviar på sin smörgås. Det kan inte smaka bra på något som helst vis.

För övrigt lyssnade jag på en låt ca 6 ggr igår. Det händer inte ofta. "Hearts alive" heter den.

4 Comments:

At 8/2/06 09:10, Anonymous Anonym said...

Och jag har en gång råkat borsta tänderna med salubrinsalva.

Fast det var ju en annan sak.

Kaviar på varmkorv, är gott!

 
At 8/2/06 09:22, Blogger Dan (gearhead) said...

kaviar på varmkorv? Går det verkligen, kommer det inte förbi en smakpolis så fort den tanken tänks och beslagtar både korven och kaviartuben och ger dig 3 års "näringsförbud"?

 
At 8/2/06 13:27, Anonymous Anonym said...

Prova!

Tandborste med Salubrinsalva, rekommenderas dock INTE!

 
At 9/2/06 11:59, Blogger Dan (gearhead) said...

helene n:min kära mor har försökt få mig att uppskatta dessa gröna ostar men det har varit totalt resultatlöst...så att lägga något sådant på en pepparkaka ses av mig som ren smakförstörelse... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home