fredag, februari 24, 2006

Clipon

Jahapp, då var det fredag igen. Som vanligt så skulle jag inte ha orkat en dag till innan helg. Något överdrivet kanske men fan ta den som väcker mig tidigt imorgon. Dock så handlar det bara om ca 2 timmars extra kuddknådning men ack så viktiga.

Funderade lite lätt över när den rätt stenhårt gallrade frillan som befinner sig på tre kronors tränare Bengt-Åkes huvfud skall övergå till fullt kalhygge. Det förefaller som om han ligger i farozonen för det något oerotiska tilltaget som benämns överkamning. Det är ett fenomen som jag inte kan förlika mig med och som i sina värsta stunder måste vara ca 46 gånger värre än att inse faktum och visa upp sin sluttavverkade månlandarbas. Det är något tragiskt över våldsamma överkamningar som börjar med ca 12 hårstrån som sträcker sig från det ena örat till det andra. Brr.

Höll på att missa att mitt körkort skall förnyas. Jag har ett sådant kort modell 2 kvadratmeter som vid framtagande sommartid kan misstas för en solförmörkelse om det placeras på rätt sätt. Det är med andra ord rätt stort. Skulle inte förvåna mig om det med lite tilläggsisolering skulle kunna agera mellanvägg i vilken kåk som helst. Finns ingen sådan där fotoautomat här längre utan det är fotograf som gäller, det kanske går att dona till ett kort själv men det ids jag int.

det blev att pallra sig ner till fotografen och ta två blinkfria bilder på ca 2 minuter. Tror det gick på 170 balabalobas. Rätt bra timpenning. Nåja, det fanns i alla fall en 80 tals Yamaha 500 med cliponstyre i ateljén vilket gör att mina motorfördomar sätts i spel och min respekt för fotografen ökar markant. Han frågade mig dessutom om jag ville spegla mig innan. Jag såg säkert ut som världens största frågetecken då jag efter en liten paus avböjde mig den möjligheten då jag normalt inte färdas genom galaxen med de nödvändiga kirurgiska instrumenten för att ändra på mina anletsdrag, sminka min hy slät eller moussera mitt hår till att bli pudlars avund. Så nu är det bara den stora väntan på det lilla körkortet kvar.

Trevlig Helg på eder alla!

Mvh.

5 Comments:

At 24/2/06 10:51, Blogger Dan (gearhead) said...

Och för er som tvivlat på Peter stormares skådespelartalang ger jag er Denna Länk med 3 st reklamfilmer....Stormare in da house...eller nåt..
:)

 
At 7/3/06 03:58, Blogger Studiomannen said...

Lola?

Nej. I den får jag inte plats.

Jag försöker övertyga min fru om att Buick GS -70 är den perfekta bilen. Det har inte lyckats.

 
At 7/3/06 07:11, Blogger Dan (gearhead) said...

peter: Ge inte upp....en vacker dag...

 
At 7/3/06 14:58, Blogger Studiomannen said...

Gärna en cabbe. 350/350 går bra, typ. Big block är inte så noga. Dessutom skulle jag lyfta ur originalradion. Fast om det var en GS455:a med matching numbers skulle det nog vara smartast att behålla allt original...

 
At 7/3/06 15:15, Blogger Dan (gearhead) said...

eller varför inte en gs stage III...

 

Skicka en kommentar

<< Home