fredag, mars 10, 2006

Blunt

Igår så gav min käre far mig ett gott skratt. Vi satt framför dumburken och surrade och en reklamsnutt som försökte kränga James Blunt senaste skiva visades. Till saken hör att farsgubben inte är speciellt uppdaterad vad gäller den internationella, eller den nationella för den delen, musikscenen och jag tror att senaste skivan han köpte, vilket faktiskt var en cd, var någon samlingsgrej med klassisk musik. Han tittade på mig när reklamen var slut och ställde sig frågan:

- Vem fan är James Blunt?

Det är en sådan fråga jag aldrig skulle kunna tänka mig få av min far. Jag började naturligtvis garva och frågade varför han brydde sig över huvud taget.

- Hur kan man heta James Blunt?

Jag har inte reflekterat över om det är ett ovanligt namn eller inte men jag kunde inte sluta skratta i alla fall. Jag känner mig tvingad att påtala att jag lyssnar inte på Mr Blunt till vardags men om det finns de som gör det så kan inte jag göra mycket åt det.

Trevlig helg på eder alla!
Mvh

1 Comments:

At 11/3/06 15:44, Anonymous Anonym said...

Han borde heta John Blundt. Att han alltid spelas i alla morgonradioprogram gör det väldigt svårt för mig att komma upp i tid >:(

 

Skicka en kommentar

<< Home