tisdag, februari 28, 2006

Bakom mina...

Ett fenomen som är rätt behändigt och som jag kan säga att jag brukar begagna mig av rätt ofta då det bjuds upp till den möjligheten är solglasögon fenomenet. Jag vet inte om jag uppvisar samma symptom som de flesta verkar göra när jag möter en person vars ögon för tillfället är täckta av ett par solglasögon.

Det förefaller nämligen som om när jag råkar ha ett par mörka solbrillor på näsan så verkar människor jag möter sakna förmågan att förstå att jag fortfarande kan använda mina ögon till det de är gjorda för nämligen se. För aldrig tittas det så mycket som när jag råkar ha denna attiralj.

Jag har tänkt på möjligheten att det är mina solglasögon som är så pass monstruöst tvärfula och på grund av det drar till sig uppmärksamhet men jag har kommit till slutsatsen att så är inte fallet utan det verkar vara ett mänskligt drag att om någon har ett par på sig så kan de inte se att man tittar lite extra länge på personen. Märkligt.

6 Comments:

At 28/2/06 11:00, Anonymous Anonym said...

Fast det är ju det härligaste som finns, att glida omkring på stan och glutta bakom sina solglasögon. Där har du min fulla förståelse.

När det sen gäller dina brillor - Har du någon gång tvärvänt dig om, när du blivit betittad och betittarna gått förbi dig? Går de då dubbelvikta med krampparoxysmer?

Byt glasögon!

Gör dom inte det; sträck på ryggen!

 
At 28/2/06 11:31, Blogger Dan (gearhead) said...

Jo visst är det riktigt anonymt skönt att gömma sig bakom ett par mörka...

Ingen som dubbelvikt sig än...vad jag vet bör tilläggas.

 
At 28/2/06 19:39, Anonymous Anonym said...

[svammel]Det är ju socialt tillåtet att se över någon som inte tittar åt ens håll, och det kan eventuellt vara så att man glider in i den inställningen om man inte kan se dina ögon bakom glasen. [/svammel]
Är de mycket mörka? Är de som kollar in dig snygga? :)

 
At 1/3/06 07:40, Blogger Dan (gearhead) said...

m: [jakande svar på första delen]jo, så tror jag nog också att det är[/jakande svar på första delen]
Mörka är de men jag ser trots allt igenom dem vilket är en stor fördel.[svammelsvar]För att svara på sista frågan så...en del..../svammelsvar]

 
At 1/3/06 07:59, Anonymous Anonym said...

Men nu har jag förstått!

Du blir så oemotståndligt snygg i dina solglasögon. Det är det folk stirrar för.

Dom kan nämligen inte fatta att det är du, med tanke på hur du ser ut i vanliga fall.

Du kanske skulle köra med burka! Kanske blir du ännu snyggare då.

 
At 1/3/06 09:51, Blogger Dan (gearhead) said...

Måste testa burka i sommar....

 

Skicka en kommentar

<< Home