måndag, februari 27, 2006

Healing

Kom att tänka på ett av mina mindre begåvade beslut som jag tagit och lärt mig att så skall jag nog inte göra igen. Jag kan inte påminna mig själv vid vilken ålder detta inträffade men det var i alla fall under den tid då ens föräldrars cyklar egentligen var för stora för en annan att begagna sig av.

Nåväl, av någon anledning så lånade ja min mors lila damcykel och med en polare så företogs en liten tur överallt och ingenstans. Dit man alltid av någon anledning var på väg då. Vid något tillfälle så tänkte jag att det kunde vara roligt att sätta fötterna på navmuttrarna på framhjulet och liksom en biker på sin harley verkligen glida fram. Lyckas givetvis med en så kallad healing, dvs att trycka in större delen av min högra häl i hjulet och klipper av 8 ekrar och seglar handlöst över styret.

Har nog aldrig haft en större häl men ingenting gick sönder. Tur att jag samtidigt hade lånat farsans skinnjacka som gjorde att inga skrapsår uppstod utan fallskadorna begränsades till en ömmande axel.