måndag, mars 06, 2006

Insnikt

Har ni en sådan där handduk som inte på något vis uppvisar de symptom som är symptomatiska för just handdukar? Det vill säga att om de utsätts för väta så kan de åtminstone uppta ett par procent av sin egen vikt som vatten. Nej nej, denna ickehanduk fungerar på sin höjd som en vattenfrånskjutare och du är liksom tvungen att dra av vattnet från din kropp utan att minsta lilla promille fastnar i själva handduken. Frustrerande är bara förnamnet.

En oerhört svår insikt är frågan varför jag inte gjort mig av med denna tygbit utan kommer på mig själv gång på gång stå och svära långa ramsor över denna värdelösa produkt. Jag måste helt enkelt vara en av världens snålaste eller en av de mest glömska individer som denna jord kan uppbringa. Nästa gång åker den till trashögen och kommer troligtvis att sluta sitt liv som mekartrasa under något motorblock. Jag både hoppas och tror att det blir så.

4 Comments:

At 6/3/06 13:44, Anonymous Anonym said...

All bomull är fet i början. Finare handdukar har fått fettet borttvättat. Och använder man sköljmedel på gamla trogna handdukar så försämras uppsugningsförmågan. Och apropå uppsugningsförmåga, såg du oscarsgalan?

 
At 6/3/06 14:05, Blogger Dan (gearhead) said...

Om den inte gick på svt:s text-tv så nej det gjorde jag troligtvis inte....har fö bara sett crash av di där Oskarfilmerna, det börjar komma rätt många sådana filmer där en lite taskig story döljs av en skön stämning med lite lugn musik i bakgrunden inramat i ett snyggt foto..iofs går jag på det gång på gång och det är väl inget ont i det...såg "primer" igår...den var lite annorlunda och bra...som ett tips....som egentligen är taget from filmkrönikans Orvars dvd tips..han har sjungit i entomed...det visste jag inte...men nu känns det som om det här svaret dragit ut på tiden och de viftar att jag skall avsluta, därför vill jag tacka min familj och främst men inte mest,fast rätt så hyfsat, min stylist för all mousse.
Tankjo!
Tankjovärrymåtch!

 
At 6/3/06 14:07, Blogger Dan (gearhead) said...

[eftertexter]
och har de inte bytt namn till entomed så heter de givetvis fortfarande entombed....
[/eftertexter]

 
At 6/3/06 17:25, Anonymous Anonym said...

För mig är Orvar (och kommer nog alltid att vara det) synonym med polisonger. Jag hör inte vad han säger om filmerna :o

 

Skicka en kommentar

<< Home