tisdag, mars 07, 2006

Munvig

Jag vet att de flesta har stött på denna typ av människor. Ändå kan jag inte råka bli att fascineras över med vilken lätthet de kan ta sitt eget uppförande med. Nu låter det som om jag tänker på någon iskall miljonermördande diktator men icke. Jag tänker på dem som utan vidare kan låta käften gå om saker de absolut inte har någon som helst aning om bara för att endera sätta sin egen person i en bättre dager eller möjligtvis den grupp eller företag de tillhör.

Det roliga är att det bakom alla dessa mer eller mindre osanna uttalanden finns en grupp människor som blir ytters ansvariga för att de dessa tröttmössor har sagt blir verklighet. Denna grupp kan ibland ha väldigt stora problem att hålla sig för skratt när den där självutnämnde halvchefen trycker ur sig än det ena, än det andra om något resten av gruppen vet inte är färdigt eller vet att han/hon inte har den blekaste aning om. Visst är det rätt skoj att bevittna sådana skitsnackare.

Eftersom jag själv inte skulle klara av att göra något sådant så ställer jag mig frågande till hur de klarar av att inte bara göra det en gång utan fortsätta på samma inslagna ovetande väg och på något knepigt vis ta sig framåt. Det är på ett vis rätt imponerande men på ett annat vis lite tragiskt på samma gång.